2011. november 11.

Relish mánia

Úgy tudom minden relish, ami zöldségből van, apróra vágjuk és édes-savanyúan fűszerezzük. Legalábbis én ezeket a savanyúságokat hívom így.
Az alábbi relishek receptjei nagymamám kanadai szakácskönyvéből származnak, ezért minden csészével van mérve, de én szeretem ezt a módszert, mert ha többet akarok valamiből készíteni, akkor jó nagy csészét használok!:)
Ezeket esszük zsíros kenyérrel, vajas kenyérrel, sajttal, szendvicsben, húsos ételekhez savanyúságként, meg amihez még jólesik.
A paprika és cékla relish még szeptemberben készült, a zöldparadicsom októberi gyártmány, már jól összeértek. Még legalább másik három receptet kinéztem magamnak, de arra már csak jövőre lesz idő.
Viszont idén nem veszünk a boltban semmilyen savanyúságot.
(Fotózásból nem vagyok jó, de igyekszem.)


Paprika relish
6 db piros vastag húsú paprikát, 6 db zöld vastag húsú paprikát, és 6 db közepes hagymát kell apróra összevágni (én most ledaráltam a húsdarálón, de megbántam, mert nagyon sok finom lé fölöslegesen kárba veszett, legközelebb veszem a fáradságot és késsel csinálom), ezután le kell önteni forró vízzel és 5 percig állni hagyni. Le kell szűrni, majd megismételni a forrázást 10 percig.
1 csésze ecetet, 3/4 csésze cukrot és 1 evőkanál sót felforralunk, beletesszük a leszűrt zöldségeket, majd újabb 10 percig főzzük. Még forrón kell üvegbe tenni, nálunk 1 hónapig bírta kibontás nélkül, de csak azért meg eldugtam a szekrénybe.

Cékla relish
1 kg céklát kell megfőzni, majd ha kihűlt a káposzta reszelővel lereszelni. Ezután összekeverjük 1 evőkanál sóval, 2-3 evőkanál cukorral és 1/2 csésze ecettel, majd egy nyers tormát is belereszelünk. Üvegbe tesszük, én ezt nedves dunsztba tettem, mert már kihűlt és jobb a békesség..

Zöld paradicsom relish
1,5 kg zöld paradicsomot apróra kell vágni és 2 evőkanál sóval összekeverni, ezt egy éjszakán keresztül állni hagyjuk, majd leszűrjük. Másnap 3 db kis hagymát, 1 db zöld vastag húsú paprikát és 1 db közepes zeller gumót is apróra vágunk és hozzákeverjük a paradicsomhoz. Én a zellert a káposzta reszelővel szoktam elintézni. Hozzákeverünk 3/4 csésze 10%-os ecetet, 1/2 csésze barna cukrot, 1/2 teáskanál fahéjat, 1/2 teáskanál őrölt borsot és 1 evőkanál mustárport. Kevergetve kb 15-20 perc alatt üvegesre főzzük egyből üvegbe tesszük.  


1 megjegyzés:

  1. Ha valaki szereti az édes savanyúságokat, akkor tudom ajánlani a Zöld paradicsom relish-t. Először én is kételkedve fogadtam, de miután megkóstoltam mindenhez ezt ettem egy hétig amíg el nem fogyott. (pedig én ecetes savanyúság párti vagyok) Köszönöm Nővérkém azt az üveg kóstolót.

    VálaszTörlés