2011. november 20.

Sütőtök püré

Van az erkélyen 2 db sütőtök, már biztos jól megcsípte a fagy. Gondoltam itt az idő, hogy üvegbe zárjam, mert az egyik asszem tavaly előtti újévi fogadalmunk alapján nem dobunk ki semmit (és minden kaját elfogadunk). Háát nem mondom, hogy ez minden esetben igaz, de igyekszünk. Különben is így majd néha amikor nincs kedvem este főzni legalább lesz mit bevetni a relish-es zsíros kenyér mellett..
Az alap ötletet öcsike adta, aki felbuzdulva a blogírásomon közölte, hogy ő meg akkor sütőtök lekvárt fog készíteni. Hát jó mondtam, majd kérek kóstolót, meg receptet és közzéteszem. (öcsike sütőtök lekvárjára azóta is várok..)
Mivel itthon annyi lekvár készült az idén, hogy az életben nem fogy el, ezért sütőtökből már nem akartam lekvárt készíteni. Inkább azt találtam ki, hogy készítek egy alap pürét, amit fel lehet használni krémlevesnek, kenyérre, vagy ki is lehet kanalazni csak úgy az üvegből. Tudom, hogy sütőtököt egész télen lehet venni, de így csak egyszer kell a sütéssel és alapízesítéssel foglalkozni, azután pedig bármikor felhasználható.

Hát így sikerült:


A 2 db sütőtök egészben 4 kg volt, félbevágtam őket, kiszedtem a magokat és betuszkoltam 1 tepsibe. A sütőben épp sütőzacskóban sült csirke készült, úgyhogy szépen elfértek egymás alatt. Kb 1 óra alatt mindkettő elkészült. Amíg megebédeltünk a sütőtök kihűlt. Nem mindig vagyok ilyen előrelátó..

A kihűlt sütőtököt kiszedtem a héjából és félretettem. Egy nagy fazékban feltettem 5 ek olivaolajat 2,5 db apróra vágott hagymával és 1 ek kakukkfűvel dinsztelni. Nem tudom hogy szárított kakukkfűvel milyen, mert nekem van a mélyhűtőben. Ekkor jött ki nyuszika először a konyhába, hogy mik ezek az illatok. Amikor a hagyma elkészült beletettem 2 db almát (és egy kb felet amit nem volt szívem kidobni) hámozva, kockára vágva, 5 ek mézet, 0,5 dl vizet, 1 kávéskanál sót,  és kb 10 csavarás frissen őrölt borsot, majd az almát is megfőztem. Belekerült a sütőtök, botmixerrel pépesítettem, felforraltam és a végén még 1/3 db szerecsendiót is belereszeltem. 12 db 220 ml-es üveg (+ a tányérnyi a képen) lett belőle, amit a biztonság kedvéért még nedves dunsztba tettem.

Nyuszika azt mondta, hogy őt nem érdekli hogyan lehet még felhasználni, ő üvegből fogja enni, ja és hogy nem adhatok belőle kóstoló üveget senkinek, mert ez nem sok és elege van hogy osztogatok.
Osztogatok, és? Nagy a család..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése