2011. december 24.

Kandírozott narancshéj variációk

Örömmel látom, kóstolom és hallom, hogy mindenki vadul narancshéjat kandíroz, akivel beszéltem, vagy vittem kóstolót! :)) Ahogy mondtam, beindult a fantáziám és szeretném megosztani a rossz és jó tapasztalatokat.

Az egyetlen rossz tapasztalat az, hogy citromsavat ne tegyetek bele se az elején , se a végén, mert ragadós lesz és nem lesz finom porcukros a bevonat. Persze aki szereti úgy is, az nyugodtan, mert egyébként finom citromosan is. De nekem a finom, egyenletes, porcukros bevonat a gyengém..

Készült fele fehér, fele barnacukros változat, és a végén amikor már levettem (a citromsavas baleset után nem mertem előtte beletenni, de majd kipróbálom) a tűzről került bele egy kis őrölt fahéj és őrölt szegfűszeg. Ez kifejezetten a karácsonyi változat lett.

És a mai (ami az ajándék csomagba is kerül) az ennivaló kedvenc változatom. A narancs negyedeket 6-6 vékony csíkra vágtam, a kandírozás során nagyon óvatosan forgattam a fakanállal hogy ne törjön össze és a végén olvasztott csokiba mártottam. Nem lehet abbahagyni..

1 megjegyzés:

  1. Köszi a kóstolót!Nagyon finom volt, ezért a hétvégén mi is kandíroztunk! (Vele párhuzamban megcsináltuk a gránátalmás narancslekvárt, az is nagyon finom lett!)

    VálaszTörlés