2011. december 22.

Lilahagyma lekvár

Hmm.. nemhiába nézegettem annyit, hogy mások hogyan készítik.. ez lett a saját verzióm és szerintem nagyon finom lett. Nyuszika először csak távolról nézegette, hogy ez meg mi, aztán a kezébe adtam egy kiskanalat..


Hozzávalók:
1,7 kg lilahagyma
30 dkg barnacukor
30 dkg nyírfacukor
1 teáskanál só
4 babérlevél
10 db szegfűszeg
2 dl balzsamecet
4 dl száraz vörösbor

A hagymát félkarikára vágtam, majd  összekevertem a cukrokkal és fűszerekkel. Kicsit állni hagytam, mert nem fértem a tűzhelyhez a nagy fazékkal, kb 40 percet pihent, ezután kevertem hozzá a bort és a balzsamecetet. Nagy lángon felforraltam, majd időnként megkevergetve lassú tűzön főztem kb 2,5 órát, amíg a leve elpárolgott, besűrűsödött és szép fényes nem lett. 7 db 2 dl-es üveg lett belőle (ebből csak egyet tudok megmenteni magunknak). Kacsamellet fogok hozzá sütni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése