2011. december 8.

Narancslekvár gránátalmával

Megérkezett a vödrös narancs az egyik áruházba, nem tudom lehet-e büntetlenül nevet írnom, ezért inkább nem teszem. 1 vödör 1.000 ft és több, mint 5 kg fér bele!! Nem vagyok egy nagy reklámújság olvasó, de szerencsére vannak őseim, akik figyelmeztetnek, sőt el is mentek helyettem és vettek belőle! :)

Ezt a receptet a kolléganőmtől kaptam, amikor elmeséltem neki a narancslekvár kísérletezésemet. Az eredetihez képest változtattam a cukormennyiségen, mert nem szeretem annyira édesen a lekvárt és kellett volna még bele fügét is tenni, de ezt is elhagytam szintén az édesség miatt. A receptet ezúton is köszönöm!


Hozzávalók:
10 db narancs (kb 2,5 kg)
3 db narancs leve (kb 1,5 dl)
1 db gránátalma
25 dkg cukor
2,5 db fahéjrúd
1 db csillagánizs
1 cs dzsemfix

Ez a lekvár vagy 5 napig készült, mert mindig magára hagytam kicsit, nem tudom miért, valahogy így alakult. Először 4 darabban leszedtem a héjakat (szombat délután) azért így, mert a kandírozott narancshéj is készült közben. És nem vagyok rá büszke, de magára hagytam 3 napig. A konyhapulton egy tálban. Nem takartam le. Nem raktam a hűtőbe. Esténként ránéztem, de volt erőm nekiállni kifilézni. Jelentem pont így volt jó, mert pont annyira szikkadt meg a vékony fehér héjréteg rajta, hogy nagyon egyszerű volt vékonyan levágni róla, majd kifilézni (kedden). A gerezdeket apróra vágtam, majd a gránátalma kiütögetett "magjai", a fahéj, a csillagánizs és a cukor is mentek egy lábasba. Közben megint este lett, így kiraktam a lábast az erkélyre. Tegnap végre elkészültem, belekevertem a dzsemfixet, forraltam 3 percig, majd csírátlanított üvegekbe töltöttem. Mindig izgulok, hogy megdermedjen, de most sem volt gond. Kétszer ennyi lett belőle.. és az íze: savanykás-gyümölcsös-enyhén kesernyés-picit fűszeres. Több cukrot is tehettem volna bele, de nekem így is ízlik. Sajnos a gránátalma magjait nem lehet kiküszöbölni, de engem nem zavar.
A képen nem látszik, de nagyon szép a színe!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése