2012. január 8.

Fonott kalács

A Deni által leírt kalács receptje alapján készítettem, mert a képek és a leírás annyira megtetszett, hogy muszáj volt kipróbálnom. Annál is inkább, mert tele vagyunk lekvárokkal. Mivel csak ketten vagyunk és nem igazán vagyunk nagyétkűek először csak csak fél adaggal akartam kezdeni, aztán eszembe jutott valami, így lett a mi kalácsunk is teljes adag, és egy kicsit más..


Hozzávalók:
2 x 25 dkg liszt
2 x 1 evőkanál cukor
2 x 1 evőkanál házi vaníliás cukor
2 x 1 tojássárgája
2 x csipet só
2 x 3 dkg olvasztott vaj
2 x 1,5 dl tej
2 x 0,5 csomag élesztőpor
2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
30 g kandírozott narancshéj
1 tojás és 1 evőkanál tej a kenéshez

A hozzávalók mennyiségét megfeleztem és két adagban készítettem el úgy, hogy a kakaópor csak az egyik adagba került. Így a feléből egy sima, a másik feléből egy kakaós kelt tésztát gyúrattam össze a kenyérsütő géppel (tudom lustaság, de épp egy jó filmet néztünk). A kandírozott narancshéj pedig az összefonás után apróra vágva került a fonatok közé. A négyesfonást azt hagyjuk meg Deninek, úgy láttam a képein, hogy ő sokkal türelmesebb nálam..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése