2012. január 13.

Rizsfelfújt

Kedden (az utolsó pillanatban) megszereztem Natika rizsfelfújt receptjét, illetve nem kellett túl nagy hadműveletbe kezdeni, mert Natika olvasta a célzást és felhívott, hogy lediktálja. Köszönöm szépen! Egyszer nagyon régen kaptunk kóstolót és nyuszika azóta emlegeti meg mondogatja, hogy: és mi mikor? Hát most..

Hozzávalók:
35 dkg rizs
5 db tojás
10 dkg vaj
1 csomag vaníliás cukor (nálam 1 evőkanál házi)
1 liter tej
10 dkg cukor
(mazsola - nálunk nem)

A rizst megmosom, majd a vaníliás cukorral és tejjel megfőzöm tejberizsnek úgy, hogy a rizs még ne legyen teljesen puha. A megfelelő állag eléréséhez a kevergetés közben vízzel, vagy még tejjel kell hígítani. Ez rizs függő, nekem még jó 2 dl-t kellett beletenni. A mazsolát vízbe kell áztatni és a vége felé kell hozzáadni, nálunk ez kimaradt, mert én nem szeretem, de legközelebb kipróbálom egy kis aszalt meggyel, vagy stílusosan aszalt ribizlivel. :)) Ezután ki kell hűteni. A tojásokat szétválasztom, a sárgáját a vajjal és a cukorral habosra keverem, majd hozzákeverem a kihűlt rizshez. A tojásfehérjét habbá verem fel és óvatosan ezt is hozzáforgatom. Kivajazott, zsemlemorzsával meghintett tepsibe öntöm és 160 C-os (légkeveréses) sütőben 50 perc alatt megsütöm. Nem szabad kiszárítani, megégetni. Az alsó rácsra tettem, mert nagyon elkezdett barnulni, sőt az utolsó 10 percben még alufóliával is letakartam, biztos ami fix.


Elvileg hidegen kell enni, gyakorlatilag ahogy tetszik. Nyuszika az áfonya lekváromra esküszik, én meg a szeder-áfonya-feketeribizli lekvárra. De mindenképpen valamilyen "piros" lekvár megy hozzá a legjobban. Nálunk.. Ezt az utolsó előtti kockát megmentettem a fotó kedvéért. Próbáltam valami hátteret varázsolni mögé, hogy ne megint a nappalit nézzék egyesek a süti helyett.. :)) háát így sikerült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése