2012. január 2.

Túrógombóc

Én nem szerettem régen a túrógombócot, mert tömörnek és keménynek éreztem (gondolom még a gyerekkori menza időkből), így hát azt gondoltam, hogy nyuszika se szereti.. aztán egyszer mentünk hozzájuk és túrógombócot rendelt anyukájától, ekkor jöttem rá többedszerre, hogy két ember nem mindig ugyanazt szereti illetve nem szereti. Nagyon vicces történeteim vannak a témával kapcsolatban, de térjünk vissza a receptre. Egyszer a barátnőmnek ecseteltem (aki egyébként Bibi és Kitti anyukája), hogy mi a helyzet nálunk túrógombóc ügyben, mire felfirkantotta egy cetlire a tökéletes túrógombóc receptet, amiben azt hiszem semmi extra nincs hozzávaló ügyben, viszont az elkészítés folyamata és pontos betartása szükséges a habkönnyű, kellemesen citromos állagú túrógombóc elkészítéséhez. Bocsi a mennyiségekért, az eredeti recept 1/2 kg túróval dolgozik, de itthon vettem észre hogy sikerült 2 doboz 180 g-osat vennem.. :)

Hozzávalók:
360 g túró
72 g  gríz
20 g cukor
2 tojás
csipet só
1 citrom reszelt héja
6-8 evőkanál zsemlemorzsa
1 teáskanál olívaolaj

A túrót át kell passzírozni, ez az egyik legfontosabb lépés. A tojásokat szétválasztom és a sárgákat meg a többi hozzávalót jól összekeverem a túróval. A tojásfehérjét kemény habbá verem fel és úgy forgatom hozzá óvatosan a túróhoz. Ezután legalább egy órát pihentetni kell.
Forrásban lévő vízbe teszem a gombócokká formált túrót, majd addig főzöm, amíg feljön a tetejére. Ezalatt az olajon világosbarnára pirítom a zsemlemorzsát és megforgatom benne az elkészült gombócokat. 11 kisebb gombóc lett belőle.


És így végezte a túrógombóc kicsit gyűrött, kicsit átázott, kicsit pacás recept-cetlije a kukában.. ugyan nem ettől lesz kevesebb minden a lakásban, de azért jó érzés..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése