2012. február 26.

Durván csokis cookie

Ezt a kekszet Mohánál láttam meg.. fel is írtam a listámra.. a listám egy összemaszatolt, lecsepegtetett A4-es papírlap negyede, ahova mindig felírom, amiket meglátok valahol, vagy eszembe jut jövet-menet.. amikor odajutok és elkészül, akkor kihúzom.. az lenne a jó, ha a listán szereplő tételek mennyisége egyre csökkenne, de időhiány miatt ez nem így van.
Ezzel a fotóval most ketten küzdöttünk nyuszikával, mert a cookie-k tényleg annyira durván csokisak, hogy nagyon feketék. 17 fényképből ezt az egyet találtuk alkalmasnak úgy, hogy: levágtam a szélét (mert megint belelógott a szoba, pedig mögé tettünk egy papírt), kicsit világosítottam rajta, meg még kattingattam ide-oda a képfeljavító programban, úgyhogy ez lett belőle. 
A recepten picit változtattam, mert én nem szeretem a fehér csokit, de aki igen, az feltétlenül nézze meg az eredeti receptet!


Hozzávalók:
10 dkg puha vaj
1/2 csésze barna nádcukor
1/4 csésze nyírfacukor
1 tojás
1 teáskanál instant kávé
(1 evőkanál forró vízben feloldva)
1/2 vaníliarúd magjai
1 csésze (2,5 dl) liszt
1 teáskanál szódabikarbóna
1 csipet só
1/4 csésze cukrozatlan kakaópor
10 dkg étcsoki (80%)
10 dkg tejcsoki

Az első hat hozzávalót robotgéppel habosra keverem. A lisztet egy másik edénybe szitálom és összekeverem a sóval, szódabikarbónával és a kakaóporral, majd ezután forgatom össze a vajas keverékkel. Végül óvatosan belekeverem az apróra vágott csokit is. Vizes kézzel gombócokat formálok belőle, majd kicsit meglapítom őket és sütőpapírral bélelt 180 C-os sütőben addig sütöm, amíg a teteje már nem fénylik. Ez nekem 14 perc volt, de lehet, hogy azért, mert elég nagyra sikerültek a gombócok. Amikor kiveszem a sütőből még olyan, mintha nem lenne megsülve, nagyon puha, ezért a tepsiben kell hagyni kihűlni. Finom puha marad és egyáltalán nem édes, hanem naaaagyon csokis. Olyan nagyon laktató, hogy 13 db lett belőle és még 9 maradt. Még egy jó tanács, a 13 db cookie-t két sütőlemezen kell megsütni, tényleg jó nagy távolságot hagyva közöttük. Legközelebb ki fogom próbálni úgy, hogy a liszt felét darált zabpehellyel helyettesítem.

1 megjegyzés: