2012. február 11.

Sült csirke szarvasgombával

Elég felvágós lett a megnevezés, ennél azért sokkal egyszerűbb a recept..
Ma azzal kezdtem a napot, hogy a szokásomtól eltérően elég későn f9-kor keltem, illetve ébredtem, aztán 10 után jóval másztam ki az ágyból és addig a tévét kapcsolgattam. Persze megálltam Stahl Judit főzőműsoránál és pont ezt a csirkét készítette. Nem tudom teljesen pontosan a receptet, meg hogy kifelejtettem-e valamit, de remélem nem.. Ja, azt még elmondom, hogy nem volt itthon szarvasgomba, sőt, én még életemben nem ettem szarvasgombát, de Judit szerint elegendő beletenni szarvasgomba krémet, amit találtam is a boltban! :) Igaz, hogy 2.500 ft volt (meg gondolom nem is az a hűde - bár annak aki még soha nem evett szarvasgombát úgyis mindegy), viszont csak kevés kell belőle, szóval még másra is fel fogom használni. Mondjuk újabb sült csirke készülhet a jövő héten..

Hozzávalók:
1 db tanyasi csirke (1,5 kg volt)
5 dkg puha vaj
1 kisebb vöröshagyma
fél citrom
só, bors
2 kanál szarvasgomba krém
1 fej fokhagyma
1 evőkanál kakukkfű

A csirkét megtisztítottam és jól besóztam. A hagymát és a citromot bedugtam a belsejébe. Ezután a puha vajat, még sót, borsot és a szarvasgomba krémet összekevertem és ezzel kentem be a csirkét mindenhol. Egy sütőrácsra fektettem, majd betoltam a 175 C-os sütőbe 1,5 órára. Mi kétszer forgattuk meg, és 4-5-ször megkenegettük az alá folyt vajjal. Az utolsó 25 percre alászórtam héjastól a fokhagymagerezdeket. A kakukkfüvet én a végén szórtam a sajátomra. Ez lett nyuszikával eddigi közös életünk legjobb sültcsirkéje..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése