2012. március 20.

Narancsos kacsa

Ma lement a nagyüzem (mármint a huszadika) én meg megkívántam a kacsacombot - konkrétan a narancsos kacsacombot - amikor a boltban a húspultnál álldogáltam. Na jó, csaltam kicsit, mert a múltkor sok szószt sikerült bekeverni és lefagyasztottam, szóval tudtam, hogy ezt a nem kétperces műveletet könnyen megoldom és így a kaját hamar összedobom. A recept Stahl Judit narancsos kacsamell receptje alapján készült, kisebb változtatásokkal.

Hozzávalók:
2 kacsacomb
só, bors
1 gerezd fokhagyma
kb 2 cm-es gyömbérdarab
10 dkg narancslekvár
2 evőkanál brandy
1 evőkanál szójaszósz
késhegynyi cayenne bors

A húst (mármint a bőrét) beirdalom, sózom, borsozom és felhevített serpenyőben pár perc alatt kérgesre pirítom. A többi hozzávalóból összekeverem a szószt. A fokhagymát és gyömbért lereszelve keverem bele.


220 C-ra előmelegített sütőben alufóliával letakarva én 50 percig sütöttem, mert nem szeretem ha rózsaszín, különben is a kacsacombnak több kell, mint a kacsamellnek. Ezután még alufólia nélkül is sütöttem 10 percig. A friss narancsmártást pedig most elhagytam, mert mégiscsak hétköznap van.. Elvileg krumplipüré megy hozzá a legjobban, de rizzsel is tökéletes! :)

1 megjegyzés: