2012. május 18.

Citromfű szörp

Igen, nem lehet mindent egy este alatt pótolni, de - bár a fotó természetesen megint hagy némi kivetni valót maga után - azét próbálkozom.. ezt a receptet muszáj volt most kipróbálnom..  és csak ajánlani tudom mindenkinek. A recept egyébként Judittól származik, ezúton is köszönöm neki! :)


Hozzávalók:
2 csokor citromfű
4 liter víz
3 db citrom
2 kg cukor
1 doboz citrompótló

A szörp hideg eljárással készül. A megmosott citromfüvet és a karikára vágott citromokat felöntöm a vízzel egy edényben és 2-3 napig állni hagyom. (Elvileg csak kettő napig, de én a második nap későn értem haza és beestem az ágyba, így kicsit tovább ázott..) Ezután ki kellett volna szedni a növényt és a citromokat a vízből és beleönteni a cukrot, de én megint fáradt voltam és nem figyeltem, simán csak beleöntöttem a cukrot meg a citrompótlót, kicsit megkevergettem és megint magára hagytam. Másnap újra elolvastam a receptet és gyorsan minden nem oda valót kiszedtem a vízből, addig kevertem a szörpöt, amíg a cukor és a citrompótló felolvadt, majd leszűrtem és üvegekbe öntöttem. Most isszuk itthon, meg az irodában is.. meg adtam kóstolót.. meg még fogok is adni kóstolót.. és még készítek majd télire is..

1 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lett!
    Voltunk a piacon, de én még mindig nem láttam citromfüvet! :)

    VálaszTörlés