2012. október 29.

Aszalt paradicsomos lepény

A tészta hozzávalóit Jamie Oliveről kölcsönöztem. Ha mégsem pontos a leírása az azért van, mert sosem olvastam egyik könyvében sem, hanem egyszer ettem valahol, nagyon ízlett, átküldték a receptet, kicsit hozzátettem.. az eredeti recepthez képest nem a tészta tetejére pakoltam a "tölteléket", hanem bele. Így kicsit ropogósabb lett a tészta, mint máskor, ami vagy annak köszönhető, hogy vékonyabbra kellett nyújtanom, vagy annak, hogy idő hiányában nem kelesztettem még kicsit a tepsiben sütés előtt. A végeredmény viszont a megszokott igazi olaszos ízű sörkorcsolya.


Hozzávalók:
10 g élesztőpor
15 g méz
3 dl langyos víz
250 g finomliszt
250 g rétesliszt
15 g só
1 evőkanál bazsalikom
1 evőkanál oregánó
1 kávéskanál őrölt bors
1 üveg fekete olajbogyó.

A mézet és az élesztőt feloldottam a langyos víz felében. Közben a maradék vizet, fűszereket, liszteket gyorsan belemértem a kenyérsütő edényébe, hozzáöntöttem a megkelt élesztőt és elindítottam a pizzatészta készítő fokozatot. Az elkészült tésztát olajozott deszkán vékonyra nyújtottam, megkentem fokhagymás olajjal, meg egy kicsit a paradicsom olajával, a felére rászórtam a feldarabolt paradicsomot és olajbogyót, ráhajtottam a tészta másik felét, majd áttornásztam a sütőpapírral bélelt tepsibe. 250 C-ra előmelegített tepsiben 15 perc alatt sült ropogósra. Egy kicsit kellett volna állni hagyni sütés előtt, hogy jobban visszakeljen a tészta, de így is finom volt. 
Azért próbáltam ki a "töltött" verziót, mert a magas sütési hőfok miatt hajlamos az aszalt paradicsom kicsit megégni és kár érte.. a kelt tésztát természetesen hagyományos módon is el lehet készíteni..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése