2012. november 4.

Csipkebogyó lekvár


Az októberi befőzés.. közel egy hét munka.. türelem.. csuklóerősítés.. közben azt gondoltam soha többet csipkelekvárt.. de utólag ugye minden rossz emlék megszépül..

Hozzávalók:
1,4 kg tisztított csipkebogyó
35 dkg nyírfacukor
1 dzsemfix
víz

A jól megmosott bogyókról egyesével levagdostam a szárát ás a fekete "szőrét" (1.nap). Annyi vízzel, amennyi ellepte feltettem főzni. Jó két órát főztem, sokszor kavargattam, mert könnyen odaéghet, illetve többször pótoltam alatta a vizet (2.nap). Ezután (a 3. és 4. napon) kicsit kint felejtettem az erkélyen. Jött a feketeleves, a szűrőn való átpasszírozás (5.nap). Na ha valaki passzírozott már ezt-azt, azt szorozza fel tízzel (hússzal) és ez a csipkepasszírozás.. Megmértem a felfőzött, passzírozott "csipketrutyi" 1,5 kg lett, ami amúgy nagyon jó arány a szedett mennyiséghez és a kidobott magmennyiséghez képest. A befejezés a szokásos módon történt, belekevertem a cukrot és a dzsemfixet, forraltam, majd üvegekbe töltöttem.


1 megjegyzés: