2012. december 1.

Szarvas sült

Premier.. amikor hozzádvágnak egy felolvasztott szarvashúst először nagyon örülsz.. aztán amikor tudatosul benned, hogy azelőtt soha nem készítettél még nemhogy szarvast, de egyáltalán semmilyen vadhúst sem, megijedsz.. aztán körülnézel mi van otthon.. merthogy kaját ugye nem dobunk ki.. az meg milyen ciki 30-on túl odaadni anyunak, hogy főzzön belőle ő valamit.. ugye? hát így került a szarvashús fűszerekkel és olajjal egy edénybe a hűtőbe pár napra.. khmm.. jelentem asszem megtanultam szarvast sütni..



Hozzávalók:
szarvashús
só, bors
fokhagymasó
rozmaring
olívaolaj
vöröshagyma
sárgarépa
fokhagyma gerezdek
vörösbor

A fűszerekkel és olívaolajjal jól bedörzsölt szarvashúst 3-4 napig pácoltam. A sütés előtt kerültek a tepsibe a hús mellé a zöldségek. Nem öntöttem alá vizet, csak egy jó adag vörösbort. 200 C-on alufólia alatt először 1 órát pároltam, majd megfordítottam a húst, visszatettem rá az alufóliát és még 1/2 órát kapott. Ezután az alufóliát levéve még kb 1/4 óra kellett neki, hogy szépen megpiruljon a vajpuha finom szarvashús. Főtt krumpli került mellé köretnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése