2013. szeptember 3.

"Élő" aszalt paradicsom



Idén olaj nélkül, keményre aszalva készítettem a paradicsomot, hogy majd kenyérbe, sós süteményekbe lehessen belesütni. Az aszalógépet 42°C-ra állítottam, ezen a hőfokon (vagyis 43°C alatt) nem pusztulnak el a benne lévő enzimek, így az étel "élő" marad.. tudományos magyarázatot keressetek a neten, olvasmányaim és a saját értelmezésem alapján az a lényeg, hogy az élelmiszerekben alapvetően benne vannak azok az enzimek, amelyek azok lebontásában segítenek. Ezenkívül a táplálékenzimek szerepet játszanak a sejtek megújításában, illetve a betegségek legyőzésében is. A hőkezelés, tartósítás során amennyiben 43°C fölé melegíted az alapanyagot/ételt, akkor ezek a hasznos táplálékenzimek elpusztulnak, így pontosan a jótékony hatásukat nem fogják kifejteni. Nyilván ezt elég nehéz betartani, de sokan vannak, akik minden ételt így készítenek, ez a nyers táplálkozás.

Ha már aszalok és érintőlegesen olvastam a nyers táplálkozás jótékony hatásairól, és legfőképpen mert véletlenül olyan aszalógépet sikerült vennem, aminél szabályozható a hőfok, hát úgy gondoltam abból baj nem lehet, ha a betartom a hőfokot és így is teszek az egészségünkért.

Recept: a barátnőm apukájától kapott (szeretve nevelgetett) házi paradicsomot szeletekre vágtam, kevés sóval beszórtam és 42°C-on kb 30 órát aszaltam az aszalógépben! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése